Arrived in de stad van 5 miljoen inwoners: Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Devon en Lennart - WaarBenJij.nu Arrived in de stad van 5 miljoen inwoners: Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Devon en Lennart - WaarBenJij.nu

Arrived in de stad van 5 miljoen inwoners: Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Devon en Lennart

09 Februari 2016 | Australië, Sydney

Deze keer het reisverslag geschreven vanuit de grootste stad van Down Under namelijk Sydney. Hier hebben we een hostel geboekt voor 4 dagen om de stad te verkennen en de toerist uit te gaan hangen.

Na mooie dagen gehad te hebben op zowel de Sunshine & Gold Coast verbleven we voor een week in Byron Bay in het Holiday Village hostel. Byron staat naast de relaxed leefomgeving ook bekend om het strand en de hoge golven waar vele surfers gebruik van maken. Iedere dag dan maar ook een bezoekje gebracht aan het strand met een graad of 25/30 wat niet heel vervelend was. Uiteindelijk niet wezen surfen aangezien de omstandigheden er soms niet voor waren en we het ook wel prima vonden. Dinsdag (26e jan.) de jaarlijkse Australia Day meegemaakt, sommige locals wisten niet de reden van deze feestdag (ja er moest gedronken worden). Dit deden sommige Aussies dan ook al vanaf 10;00 in de ochtend..Tijdens ons verblijf ook het dorpje Nimbim bezocht, hier ga je ongeveer 30 jaar terug in de tijd wat grappig was om te zien. Vrijdag (29e) hebben we het Lighthouse point bezocht wat het meest oostelijk punt van Australie is (op het vasteland). Mooi uitzicht op de Bay van Byron, helaas hebben we geen dolfijnen kunnen spotten.

Tijdens ons verblijf weer veel mensen ontmoet en naast het bezoeken van het strand uiteraard ook vaak terecht gekomen in de bar/club aan de overkant van het hostel. Na een leuke tijd gehad te hebben met gasten uit Wales en Sten (uit Aalsmeer) zijn we zondag (31e jan.) vertrokken uit Byron en weer via de kust naar het zuiden gaan rijden.

De afgelopen week op verschillende campings gestaan tussen Byron en Sydney. Elke dag een stukje gereden om vervolgens 1 of 2 dagen op een camping te staan en vervolgens weer door te rijden. Yamba, Coffs Harbour, Port Macquirie, Belmont allemaal dorpjes aan de kust waar we direct ook even de stranden hebben getest. Gelukkig hebben werkte het weer ook mee tijdens het 'testen' van de stranden wat ons al met al een mooie week heeft gebracht. De laatste camping (in Belmont) stond bekend om een van de mooiste van NSW wat zeker een plaatje was om te zien.

Na alle rust en kalmte op de stranden en campings zijn we gister(maandag) gaan rijden richting de drukte en chaos in de stad. We verblijven tot vrijdag in het Wake Up hostel wat op een prima locatie middenin de stad ligt. Vanmiddag gaan we de stad per boot verkennen, gisteren uiteraard ook al een bezoekje gebracht aan the Opera House & the Harbour Bridge.

Volgende week gaan we rijden richting onze laatste halte: Melbourne. Hier verblijven we onze laatste weken bij de familie van Len, we houden jullie op de hoogte!

Foto's volgen!