Het vertrek uit de Atherton Tablelands - Reisverslag uit Tolga, Australië van Devon en Lennart - WaarBenJij.nu Het vertrek uit de Atherton Tablelands - Reisverslag uit Tolga, Australië van Devon en Lennart - WaarBenJij.nu

Het vertrek uit de Atherton Tablelands

Blijf op de hoogte en volg Devon en Lennart

19 December 2015 | Australië, Tolga

Goodday mate!

Ons laatste reisverslag vanuit de Atherton Tablelands. Na vier weken te hebben gewerkt vertrekken we vandaag richting Townsville(ca. 5 uur rijden).

Deze week een drukke werkweek gehad aangezien het bedrijf de komende twee weken geen productiewerk verricht. Deze week moesten er dus vele bananen geoogst worden en dat hebben we geweten ook. Dev heeft weer velen bunches gehumpt met als topdag afgelopen woensdag, rond de 500 bunches op zijn schouder gehad!! De hele week zijn er bananenbunches gehumpt waar er normaal 3,5 dag wordt ' gehumpt'.

Lennart heeft deze week in de schuur gewerkt. Relatief eenzijdig werk namelijk het verwijderen van de zakken die om de bunches zitten. Nu kan ik je vertellen dat er tussen die bunches nogal wat ongedierte zit. Deze week vele insecten voorbij zien komen: spinnen, kakkerlakken en zelfs buidelratten zitten bovenin de bananenbunch(tros). Daarnaast ook nog een nest met kleine katjes tegen gekomen en gister zelfs een nest vleermuizen.

Nadat de zakken er worden afgehaald worden de bananenbunchen gereinigd om vervolgens te worden afgesneden in meerdere trossen welke in een waterbaan worden gegooid. Deze trossen worden vervolgens gesorteerd en nogmaals ge 'cut' om uiteindelijk in dozen te worden verpakt. De dozen gaan op pallets welke vervolgens de koeling in worden gereden. De voornaamste klant van Tropico wat betreft bananen is de welbekende supermarkt Woolworths in Melbourne.

Het werk was niet altijd even leuk en vaak erg zwaar maar daarnaast hebben we toch een leuke tijd gehad bij het bedrijf Tropico. Vanmiddag hebben we de jaarlijkse 'kerstborrel' meegemaakt op de farm (wat ook niet iedere farmer doet). Er werden verse pizza's gebakken onder het genot van een Great Norten Reef biertje, al met al een leuke afsluiting!

Vandaag vertrekken we naar Townsville om daar te gaan overnachten. Aanstaande zondag worden we namelijk verwacht op Magnetic Island waar we 2 nachten gaan verblijven. Van velen mooie verhalen gehoord over het eiland dus we zijn benieuwd. Hierna vervolgen we onze reis langs de oostkust, we houden jullie op de hoogte!

Foto's volgen later!

• 19 December 2015 - 08:16

Ellen:

He mannen dat hebben jullie toch maar weer gedaan. Na 4 weken zwoegen op de farm nu lekker weer genieten van de mooie omgeving. Ik had wel een beetje medelijden met Devon, al die zware trossen bananen.
    Maar nu tijd voor rust. Hopelijk blijft de Pathfinder het ook doen. Wees voorzichtig en blijf links rijden!. Hier zijn volop de kerstborrels aan de gang met een temperatuur boven de 10 graden. Een witte kerst heeft toch wel iets of vriezend weer met een zonnetje. Maar hier moeten we het mee doen.

De groetjes vanuit de Lier en goede reis verder.

xxEllen

• 19 December 2015 - 09:40

Anita Voskamp:

Hoi mannen, weer iets afgesloten en naar het volgende avontuur,ik ben alweer benieuwd naar het volgende reisverslag. Een goeie reis. Groetjes vanuit De Lier.
    Anita

• 19 December 2015 - 09:57

Herman:

4 weken gewerkt, en nu lekker vakantie vieren, dat hebben jullie wel verdiend. Hopelijk blijft de stuurbekrachtiging van de Pathfinder in orde, wees voorzichtig en heel veel plezier op magnetic Island.
    Herman

• 25 December 2015 - 17:42

Opa En Oma Van Der Voort:

Hoi Devon. Bedankt voor de leuke kaart met foto's. Geniet nu maar na dat zware werk op de farm.We hebben kerstavond bij Anita gevierd met Annelies en Leo en je ouders en jorden en Steve. Was gezellig. Devon vanuit Leidschendam een lieve kerstgroet en geniet maar van jullie mooie reis. (PS. Wij hadden ons eigen kerstkindje in ons midden.Annelies bracht de baby van Jill mee . Jill en Jon gingen uiteten) Devon we hopen weer gauw wat van jullie te horen . Doeiii. OpA EN OMA.

• 28 December 2015 - 10:43

Anneke Van Wissen:

Dag Devon,

Eerste kerstdag hebben we, met oma, kunnen genieten van de kerstbrunch. We misten jou en hebben dus even over jou ' geroddeld'. Fijn dat alles naar wens verloopt down under.
    Je maakt het wel spannend met het verhaal over Magnetic Island; gelukkig zien we straks de foto's!

De beste wensen en fijne jaarwisseling,
    groetjes,
    Anneke